17349f8b166bd3625a5941020412a8e2

Το συμπέρασμα ότι η διεθνοποίηση της εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη είναι εφικτή και ότι η ίδια η πόλη πληροί τις προϋποθέσεις για αυτό τον σκοπό προέκυψε από τη συζήτηση στρογγυλής τραπέζης που διεξήχθη χθες στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της ημερίδας με θέμα “Η Θεσσαλονίκη διεθνές κέντρο εκπαίδευσης”.

Της Σοφίας Παπαμαυρουδή

Στη συζήτηση κατέθεσαν τις προτάσεις τους ο πρύτανης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Γιάννης Μυλόπουλος, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, η πρώην υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου και ο αναπληρωτής πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Κολεγίων Κωνσταντίνος Τσοτσουμάνος. Συντονιστής ήταν ο αναπληρωτής καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και διευθυντής στο Δίκτυο Ναυαρίνο Δημήτρης Καιρίδης, ενώ την ημερίδα διοργάνωσαν ο δήμος Θεσσαλονίκης, το Βρετανικό Συμβούλιο και το Δίκτυο Ναυαρίνο, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Νεολαίας 2014.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης δεν παρέλειψε να εκφράσει την ενόχλησή του για το γεγονός ότι το υπουργείο Παιδείας δεν έστειλε κανέναν εκπρόσωπο στην εκδήλωση. Ωστόσο ο κ. Μπουτάρης ολοκλήρωσε τη σύντομη ομιλία του τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι “χωρίς παιδεία είναι αδύνατον να ξεπεράσουμε τα προβλήματα, οικονομικά και μη, που αντιμετωπίζουμε”.

“ΑΝΟΙΓΜΑ” ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ
Η κ. Διαμαντοπούλου στην ομιλία της επεσήμανε πόσο σημαντικό είναι να “ανοίξει” το ελληνικό πανεπιστήμιο και να μπορεί να απορροφά φοιτητές από το εξωτερικό. Μάλιστα η πρώην υπουργός Παιδείας τόνισε χαρακτηριστικά ότι “η Θεσσαλονίκη είναι η μόνη πόλη η οποία προσπαθεί να δημιουργήσει ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης στον χώρο της παιδείας. Η χώρα από μόνη της δεν έχει”. Σύμφωνα με την ίδια, η αγγλική γλώσσα είναι αναγκαίο να ενσωματωθεί στα ελληνικά πανεπιστήμια, καθώς, όπως είπε, μπορεί να προσελκύσει μεγάλο αριθμό ξένων φοιτητών, οι οποίοι με τα δίδακτρα που θα πληρώνουν θα βοηθήσουν την οικονομική κατάσταση των πανεπιστημίων, τα οποία πλέον “θα παρέχουν καλύτερη ποιότητα”. Κλείνοντας την ομιλία της η κ. Διαμαντοπούλου ανέφερε ότι για να διεθνοποιηθούν τα πανεπιστήμια της χώρας θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία και ανταγωνισμός μεταξύ τους.

ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ, ΠΡΟΤΥΠΟ ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗΣ
Ο πρύτανης του ΑΠΘ έκανε μια παρουσίαση των παραμέτρων της διεθνοποίησης που πραγματοποιεί το Αριστοτέλειο, ξεκινώντας με την ανάλυση της διεθνούς ερευνητικής δραστηριότητας του πανεπιστημίου, η οποία, όπως ανέφερε, αποδεικνύεται σταθερά κερδοφόρα, καθώς “τα έσοδα από την ερευνητική δραστηριότητα είναι σήμερα σχεδόν τριπλάσια από τον κρατικό προϋπολογισμό του ιδρύματος”. Ακόμη, έκανε λόγο για τις νέες θέσεις εργασίας που ανοίγουν κάθε χρόνο μέσω των συγκεκριμένων προγραμμάτων, κάτι το οποίο λειτουργεί ως ανάχωμα, όπως τόνισε, στη διαρροή νέων επιστημόνων στο εξωτερικό. Ο κ. Μυλόπουλος αναφέρθηκε στο πανεπιστήμιο ως μια παραγωγική και κερδοφόρα μονάδα, η οποία μπορεί σε δύσκολους καιρούς, μέσω της έρευνας και της καινοτομίας, να συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη.
Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία των διεθνών συνεργασιών του πανεπιστημίου με πανεπιστήμια του εξωτερικού, μεταξύ των οποίων και το πρόγραμμα Erasmus, καθώς ενισχύουν την εξωστρέφεια, το κύρος και την αναγνωρισιμότητα του ιδρύματος σε διεθνές επίπεδο. Όπως είπε, με τον τρόπο αυτό το ΑΠΘ μετατρέπεται σε πυλώνα εκπαίδευσης στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ο κ. Μυλόπουλος ανέφερε χαρακτηριστικά παραδείγματα τα οποία “επιβεβαιώνουν” ότι το ΑΠΘ μπορεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο, ώστε η Θεσσαλονίκη να μετατραπεί σε διεθνές κέντρο εκπαίδευσης. Κάποια απ’ αυτά είναι τα διεθνή μεταπτυχιακά προγράμματα του πανεπιστημίου, το πρόγραμμα υποστήριξης ελληνόφωνων ακαδημαϊκών πυρήνων της παρευξείνιας ζώνης “Ιάσων”, τα θερινά σχολεία και η έδρα εβραϊκών σπουδών. Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Μυλόπουλος τόνισε ότι “η πολιτεία θα πρέπει να εμπιστευτεί περισσότερο τα πανεπιστήμια και να τους δώσει την ακαδημαϊκή ελευθερία, αλλά και τους πόρους και τα μέσα που χρειάζονται, προκειμένου να γίνουν διεθνή κέντρα εκπαίδευσης και έρευνας”.

http://www.makthes.gr/

Advertisements