amfipoli

 

Η προϊστάμενη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Σερρών μιλά για τον τάφο της Αμφίπολης και δίνει περισσότερες λεπτομέρειες για όσα πρέπει να περιμένουμε από το λόφο Καστά. «Το μνημείο μιλάει από μόνο του και πρέπει να μπορούμε να το διαβάσουμε. Όποιος ξέρει, όποιος μπορεί…»

Πάντως η υπεύθυνη των ανασκαφών τονίζει πως το ενδιαφέρον θα πρέπει να επικεντρωθεί στο μνημείο και όχι στους σκελετούς που βρέθηκαν μέσα σε αυτό: «Πρέπει να εστιάσουμε στο ίδιο το μνημείο και όχι στα κόκαλα, που για εμένα δεν σημαίνουν πολλά. Δεν μπορείς να χρονολογήσεις από τους νεκρούς. Για εμένα οι σκελετοί δεν έχουν νόημα. Αποπροσανατολίζουν την έρευνα. Στο ίδιο το μνημείο θα βρούμε τις απαντήσεις. Αυτό πρέπει να ψάξουμε».

Ένα συγκρότημα με οικουμενικό χαρακτήρα

«Πρόκειται για ταφικό συγκρότημα, όπως το χαρακτηρίζω εγώ, με μοναδικό οικουμενικό χαρακτήρα, αφού έχει πολιτισμικά στοιχεία από τη Μακεδονία, την Ασία και την Αίγυπτο». αναφέρει στη συνέντευξή της στη Real News και επιμένει πως πρόκειται αναμφισβήτητα για τον τάφου κάποιου ιδιαίτερα επιφανούς προσώπου: «Είναι σίγουρο ότι η παραγγελία που δόθηκε ήταν για την ταφή ενός πολύ σημαντικού ατόμου. Όλοι  αυτοί οι τόνοι μαρμάρου για να μεταφερθούν από τη Θάσο στην Αμφίπολη κόστισαν τεράστια ποσά. Στο μνημείο εξάλλου είναι βέβαιο ότι γίνονταν τελετές για τον αφηρωισμένο νεκρό. Είναι δυνατόν να ήταν ένας απλός νεκρός;»

Ένας τάφος «αναστατωμένος»

Η κα. Περιστέρη όμως αναφέρθηκε και στο ζήτημα της αρχαιοκαπηλίας και των τυμβωρύχων που προξένισαν στην πάροδο των αιώνων ανυπολόγιστες καταστροφές: «Ήταν τόσο αναστατωμένος ο χώρος που δεν μπορείς να βγάλεις συμπεράσματα. Οι τυμβωρύχοι είχαν ρημάξει τα πάντα. Γιατί, όπως αντιλαμβάνεστε, στον νεκρικό θάλαμο όπου έψαχναν τους μεγάλους θησαυρούς έγινε η μεγάλη ζημιά, η τεράστια καταστροφή. Για αυτό χρειάζεται μια σωστή και ήρεμη μελέτη. Είναι πολλές οι υποθέσεις εργασίας που μπορούμε να κάνουμε. Μπορεί οι σκελετοί να ήταν κατάλοιπα θυσιών, μπορεί να προέρχονται ακόμη και από αρχαιοκάπηλους».

Τα έργα του Δεινοκράτη

Η αρχαιολόγος αναφέρθηκε και στα έργα του αρχιτέκτονα και προσωπικού φίλου του Μέγα Αλέξανδρου, ο οποίος είναι ο δημιουργός του λιονταριού: «Έχει χρησιμοποιηθεί το ίδιο υλικό, το μάρμαρο Θάσου, ενώ έχει ακολουθηθεί και η ίδια τεχνοτροπία». Το λιοντάρι ήταν στην κορυφή του λόφου. «Είμαστε απόλυτα βέβαιοι. Κατά τις επιδρομές των θρακικών φυλών και των Ρωμαίων, στην προσπάθειά τους να κατεβάσουν το λιοντάρι το τεμάχισαν. Δεν είναι τυχαίο που βρήκαμε τμήματα ακόμη και στο Στρυμόνα».

Πηγή: Real News

Advertisements