metro_athenspress.gr_

 

Εργαζόμενοι μετρό: Με τα ψέματα πλέον κρατείται ζωντανό το έργο

Όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, «μετά το κλείσιμο των κατασκευαστικών εργοταξίων και το τελευταίο ζωντανό τμήμα του έργου, το αρχαιολογικό τμήμα, πλέον μπαίνει σε μηχανική υποστήριξη καθώς έχουν εξαντληθεί το σύνολο των πιστώσεων για τις απολογιστικές εργασίες, την ίδια στιγμή που καμία ουσιαστική και γνωστή πρόοδο δεν έχει σημειωθεί στις συζητήσεις μεταξύ ΑΜ, εργολάβου και υπουργού υποδομών. Είναι φανερό πως κανείς δε θέλει να αναλάβει την ευθύνη κάποιας απόφασης αναφορικά με την τύχη του έργου και απλά όλοι οι φορείς καλύπτονται πίσω από νομικές αποφάσεις, διαιτησίες και δικαστήρια».

Κι αυτό την ίδια ώρα που υποτίθεται ότι συγκαλείται επιτροπή επίλυσης των προβλημάτων του έργου από τον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη, σφραγίζεται ο αρχαιολογικός χώρος στο Συντριβάνι, οι εργαζόμενοι θα «απασχολούνται» μία ημέρα την εβδομάδα, ο ανάδοχος συνεχίζει να απειλεί με αποχώρηση και η Ε.Ε. πιστεύει πως ακόμα εκτελείται έργο! «Επιτέλους, ποιος ασχολείται σοβαρά με αυτό το έργο», αναρωτιούνται οι εργαζόμενοι;

«Έχουμε πλέον φτάσει σε σημείο χωρίς επιστροφή. Θα πρέπει να παραδεχθούμε πως το έργο είναι κλινικά νεκρό, η πόλη να το πάρει απόφαση πως δεν πρόκειται να έχει Μετρό, να αρχίσει ο καταλογισμός των ευθυνών και φυσικά να δούμε με τι δημοσιονομικό μέτρο θα εξοικονομήσουμε τα 500 εκατ. ευρώ που θα πρέπει να επιστρέψουμε στην Ε.Ε. Μετά λοιπόν το Κτηματολόγιο και την Υποθαλάσσια, άλλο ένα έργο μπαίνει στη συλλογή των ματαιωθέντων έργων, για τα οποία θα κλιθούμε προφανώς να αποδώσουμε λογαριασμό», καταλήγουν, σε ανακοίνωσή τους, οι εργαζόμενοι.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Πνέει τα λίσθια το έργο, ερώτημα η τύχη του

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Πνέουν τα λίσθια όπως φαίνεται και τα τελευταία έργα που αφορούν τις αρχαιολογικές ανασκαφές για το βασικό έργο στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Όπως όλα δείχνουν την Παρασκευή θα είναι η τελευταία μέρα των έργων και μετά …το άγνωστο.

Από την πλευρά της η Αττικό Μετρό έχει προσπαθήσει με κάθε μέσο να βρει διαύλους επικοινωνίας με την ανάδοχο κοινοπραξία που leader εταιρεία είναι η ΑΕΓΕΚ, αλλά οι προσπάθειες αυτές έχουν πέσει στο κενό.

Βλέποντας όλη αυτή την κατάσταση οι εργαζόμενοι απέστειλαν την Παρασκευή που μας πέρασε επιστολή σε Σταθάκη/Σπίρτζη επισημαίνοντας τον κίνδυνο το έργο να κατεβάσει αυλαία και παράλληλα ζητούν να γίνουν διαπραγματεύσεις και ένα νέο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου.

Με αφορμή τα παραπάνω, όπως μαθαίνει το ypodomes, ερώτηση στη Βουλή, για το θέμα έκανε ο βουλευτής Θεσσαλονίκης της ΝΔ Κώστας Γκιουλέκας, για τις ενέργειες που έχει σκοπό να προβεί το Υπουργείο και τα πιθανά σενάρια για τη συνέχιση του έργου ενώ αναφέρει πως «υπάρχει πλήρη κατάρρευση του έργου αφού έχουν σταματήσει όλες οι κατασκευαστικές εργασίες και οι μηχανικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου ότι αν δεν βρεθεί λύση εντος δεκαημέρου τα εργοτάξια θα νεκρώσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα και θα είναι πολύ δύσκολη η επανεκκίνηση των εργασιών.»

ΦΕΥΓΟΥΝ ΟΙ ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ;


Εν τω μεταξύ ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν πως οι μετροπόντικες που είναι κομματιασμένοι στο εργοτάξιο της ΝΕΑΣ ΕΛΒΕΤΙΑΣ αρχίζουν και φεύγουν κομμάτι-κομμάτι για το εργοτάξιο του σταθμού ΜΙΚΡΑ προκειμένου να συναρμολογηθούν εκ νέου και να αρχίσουν τη διάνοιξη της επέκτασης της Καλαμαριάς.

Σε περίπτωση που αυτό επιβεβαιωθεί είναι ένα ακόμα στοιχεία που βάζει ταφόπλακα στο βασικό έργο και αφήνει μεγάλα ερωτήματα αναφορικά με το μέλλον του έργου. Να θυμίσουμε πως οι δύο μετροπόντικες, (το μετρό Θεσσαλονίκης έχει 2 δίδυμες σήραγγες, μία ανά κατεύθυνση) έχοντας φτάσει από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι το σταθμό της Ανάληψης έχουν διανοίξει το 73% της σήραγγας.

Οι υπόλοιποι 3 σταθμοί ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ, ΒΟΥΛΓΑΡΗ, ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ είναι προς το παρόν σε διαφορετική κατάσταση ο καθένας. Ο σταθμός ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ έχει σταματήσει στο επίπεδο της διάνοιξης του σταθμού, ο σταθμός ΒΟΥΛΓΑΡΗ είναι σε μηδενικό επίπεδο ενώ πιο προχωρημένος είναι ο σταθμός ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ που έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη του σταθμού.

Το μνημόνιο είναι για άλλους όχι για την Αττικό μετρό

Της Μαριάννας Τζάννε

Τεχνικό σύμβουλο αξίας 18 εκ. ευρώ (!) ετοιμάζεται να χρυσοπληρώσει για πέντε χρόνια η Αττικό Μετρό για το μετρό της Θεσσαλονίκης, ένα έργο μπλοκαρισμένο από τις αρχές του περασμένου Δεκέμβρη που αποτελεί το μέγα πονοκέφαλο για την κυβέρνηση και την διοίκηση της εταιρείας.
Ο νέος σύμβουλος που θα επιλεγεί με διαγωνιστική διαδικασία, η οποία βρίσκεται στην αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών θα αντικαταστήσει την παρούσα σύμβαση με την εταιρεία Systra SA. Η τελευταία «τρέχει», το προηγούμενο συμβόλαιο που λήγει στα τέλη του έτους, νοικιάζοντας προσωπικό με μηνιαίες αποδοχές ύψους 55.000 ευρώ.

Η γενναιόδωρη σύμβαση της Αττικό Μετρό η οποία «κοπιάρεται» για να συναφθεί αντίστοιχη και στο μετρό της Αθήνας έχει προκαλέσει σεισμό στο σωματείο εργαζομένων της εταιρείας που καταγγέλλει μεθοδευμένη απαξίωση του ανθρώπινου δυναμικού της Αττικό Μετρό και εκτίναξη του κόστους αμοιβών και λειτουργίας της κρατικής εταιρείας σε δύσκολους και πονηρούς καιρούς. «Οι εργαζόμενοι μέσω του Συμβούλου αναμένεται να ξεπεράσουν σε αριθμό τους μηχανικούς της Αττικό Μετρό που απασχολούνται στα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης και γεννάται το εύλογο ερώτημα «ποιόν ακριβώς θα συμβουλεύουν» επισημαίνει το σωματείο που κάνει λόγο «για αντικατάσταση των εργαζομένων της Αττικό Μετρό από συμβούλους μέσω της παραχώρησης του έργου σε ιδιώτες, καθώς στήνεται μια δεύτερη εταιρεία εντός της με το προκλητικό για τη σημερινή εποχή κόστος των 15.063 ευρώ με το ΦΠΑ, τον μήνα ανά εργαζόμενο».

Κατά πληροφορίες η νέα σύμβαση προβλέπει την ενίσχυση του τμημάτων μελετών του μετρό με 28 άτομα, σε μια περίοδο όμως με ανύπαρκτο τεχνικό αντικείμενο αφού με εξαίρεση τις επεκτάσεις προς Καλαμαριά που έχουν ξεκινήσει και το μετρό για Πειραιά, τα υπόλοιπα έργα όπως η γραμμή U είναι αβέβαιο εάν θα προχωρήσουν. Η Αττικό Μετρό πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που προσλαμβάνει τεχνικό σύμβουλο. Στο ξεκίνημά της είχε υπογράψει σύμβαση με τον αμερικανικό κολοσσό της Μπέχτελ, που έφυγε κακήν κακώς από την Ελλάδα λόγω των μεγάλων προβλημάτων που αντιμετώπισαν στο ξεκίνημά τους τα έργα του μετρό. Έκτοτε πέρασαν πολλοί τεχνικοί σύμβουλοι από το «κατώφλι» της, με επικρατέστερο στην παρούσα διαγωνιστική διαδικασία που κατέβασαν προσφορά πέντε υποψήφιοι την πανίσχυρη μελετητική εταιρεία ΑΔΚ Αρφάνης, Δρέττας Καρλαύτης-Σύμβουλοι Μηχανικοί.

Το σωματείο εργαζομένων μετρό παρεμβαίνει για το διαγωνισμό και ζητά την ανάκλησή του από την διοίκηση της εταιρείας ενώ με επιστολή προς τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών κ. Χρίστο Σπίρτζη επισημαίνει ότι οι πρακτικές αυτές δεν προάγουν το δημόσιο συμφέρον. Όπως αναφέρει, μέσω του συμβούλου επανέρχονται στην υπηρεσία υπάλληλοι που έφυγαν και ενώ θα πληρώνονταν με το ενιαίο μισθολόγιο –ψίχουλα σήμερα αμοίβονται με 22.000 ευρώ το χρόνο έκαστος, την στιγμή που πολλοί εξ αυτών χρειάζονται την συνδρομή μηχανικών του μετρό για να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους.

«Γίνεται σαφές ότι τέτοιου είδους συμβάσεις θα πρέπει να περιοριστούν στο ελάχιστο. Η κάλυψη των παγίων αναγκών της εταιρείας σε προσωπικό θα πρέπει να γίνεται με απ΄ ευθείας συμβάσεις με εργαζόμενους και οι Τεχνικοί Σύμβουλοι να καλύπτουν ιδιαίτερα εξειδικευμένα ζητήματα που πραγματικός η εταιρεία δεν μπορεί να επιλύσει χωρίς υποστήριξη» καταλήγουν οι εργαζόμενοι.

Advertisements